Kies taal

Het vermijden van slijtage en corrosie van de fuseekogels

 

De fuseekogel verbindt de driehoeksdraagarm met het fuseestuk. 

Tijdens het rijden beweegt de fuseekogel voortdurend als gevolg van de draaiende beweging bij het sturen en de in-en uitverende beweging van de draagarm. Hierdoor is de fuseekogel onderhevig aan slijtage en moet vervangen worden wanneer deze versleten is. 

WAT VEROORZAAKT CORROSIE VAN DE FUSEEKOGEL?

De fusee heeft een uitsparing voor het vastdraaien van de cilindrische kogeltapbout. De randen van deze uitsparing kunnen de bovenkant van de stofhoes van de fuseekogel beschadigen en de afdichting reduceren.

Schade aan de stofhoes kan ertoe leiden dat water en kleine deeltjes, zoals zand, de behuizing van de kogelpen binnendringen. Dit leidt in de loop der tijd tot corrosie van de fuseekogel.

Als gevolg hiervan raakt de kogelpen voortijdig defect en moet de fuseekogel worden vervangen. 

HOE BESCHERMT U RENAULT-FUSEEKOGELS?

MOOG heeft een plastic bescherming toegevoegd voor deze populaire Renault-fuseekogels. De beschermingsplaat biedt een stevig en glad oppervlak dat schade aan de stofhoes vermijdt, waarbij wordt gezorgd voor een betere afdichting en een langere levensduur van de fuseekogel.

Op één kant van de plastic plaat bevindt zich een installatiehandleiding. Gebruik de handleiding altijd om de fuseekogel in de fusee te monteren. Op deze manier zorgt u ervoor dat de beschermingsplaat op de juiste plaats blijft.